Tuesday, January 25, 2011

Persiapan Sempena My Big Bro Wedding

Dlm adik-beradik, saya yg khwn dulu..hehe.. Skrg ni..coming soon..insyaAllah akan disusuli pula oleh my big bro..dah tak lama lg pun..30hb Jan ni jer..:D Strsnya..utk thn2 yg akn dtg..for sure lah..giliran adik2 plak.. Kesemuanya akan membawa menantu perempuan masuk kedlm keluarga kita org.. Al-maklumlah..saya satu2nya anak perempuan dlm Azemi's family..hehe..:D

Act..saya nak story psl persiapan Danish's Family (Mama Danish, Ayah Danish n Danish) sempena kenduri khwn Pak Long Danish yg tak lama lg ni..tp kenalah mulakan dgn mukadimah dulu..hehe.. Sblm tu..saya & my mom terlbh dahulu dah beli pun kain ela sedondon n kemeja utk our family members.. Tema 4 our side is silver color..semuanya dah ready..tggl nak pakai jer..hehe..

Utk Danish's Family..especially utk saya..semua baju saya..saya beli yg ready made jer..senang punya kilija kan.. Semuanya saya beli di butik..butik kat ner erk..biarlah rahsia..hikhik.. Saya tak nak pakai yg sedondon dgn yg lain..nak nmpk diff sikit.. Yer lah kan..satu2nya adik perempuan abg..for sure lah kena lain dr yg lain..hehe.. For my hubby n my Danish..baju2 dia org..saya beli di Outlet Padini/Vincci, Jusco & jg Sunshine Square..


Jom kita tgk persiapan Danish's Family
sempena kenduri khwn Pak Long Nizam n "Meme" (pggln Danish utk Nurul)..

Ni dia..hasil shopping Danish's Family..
Dr mjls akad nikah, mjls resepsi pengantin perempuan &
pengantin lelaki..semuanya dah ready..

Yg sblh kiri..saya beli 4 my beloved Mom..
Yg kanan semestinya Mama Danish punya lah kan..
Beli sepsg jer..coz nak silver color..
Lg 2 psg kasut..
hijau lumut n gold color..saya pakai yg sediada..JIMAT skt..


Gmbr2 kat bwh..ada yg saya sengaja "BLURKAN"..tak suprise lah kan klu awal2 dah tjk..tul tak???

Utk mjls akad nikah..dia org pakai persalinan warna putih..
So we choose green color..
Kali ni..color baju kita org ber3 lari sikit warna dia coz ssh betul
nak cari warna baju hubby n Danish yg nak sama2 color ngan baju saya..
Last2 tembak jer lah tp rsnya combination tu pun tak lari sgtlah..still ok..
My family pun pakai warna hijau jgk..nak sedondon..tapi tak sama corak jer..hehe..


Tema bg mjls resepsi pengantin perempuan is maroon color..
Kita org sedondon..sehati sejiwa..nak pakai oren color..canteq tak?


Baju utk mjlis sebelah saya dh setel..
Tema 4 our side is silver color..


Yg ni plak..smbl2 cari baju utk hubby n Danish..skali beli aksesori n baju kat
ats tu..4 sure utk Mama Danish lah kan..
Cap tu plak..semestinya 4 my Danish..sj jer beli 1 utk dia..
Baju kat atas tu couple ngan baju hubby..baju Danish plak
sebiji mcm baju Ayah dia..
Pasni blhlah kita 3 beranak pakai sm2 nnt..sure mantopp..hehe..


Nicekan.. Harga pun tersgtlah nice tp nak cantik punya psl..beli jer lah..
Tp yg ni bkn utk nak pakai time kenduri..yg ni utk Baju Raya 2011 Mama Danish..hehe.. Alang2 kan..dah berkenan..❀◕ ‿ ◕❀


Ok setkt ni jer citer ttg Persiapan Sempena My Big Bro Wedding.. Nak tahu citer selanjutnya..nnt free2 saya update ok..tp apapun rsnya slps mjls akad nikah Pak Long Danish lah kot..hehe.. Tu pun klu berkesempatan..al-maklumlah bulan Jan & Feb mmg bulan bz gila 4 me..keja kat off pun byk..dgn nak cuti raya cina lagi..mcm2 lah..

*(Act n3 ni pun..dkt smggu saya delay..edit..edit..& edit lg.. Tak smpt nk karang skali gus..ngan nak upload gmbr lg..so kena draft skt2..huhu..)



2 comments:

mamaarifakeemaisy said...

salam..

lama tk singgah sini, dh jrg2 updatenye..hehe.. oooh mesti sibuk kan big bro nak kawen..moga semuanya success!

Iela Fazielah said...

bila nak wat weeding mmg kena prepare betul2.. tp cptnyer bl bj raya.. neway semua mmg cantik2 belaka