Tuesday, June 23, 2009

Danish Kurang Sihat...

Assalamualaikum... Saya mulakan entry ari ni dgn kisah ari isnin & semalam. Smlm bz sgt, tak sempat nk update blog...

Isnin pagi Danish still demam tapi dah kebah sikit bndg ari ahad... Saya, hubby & mak toknya bawa juga Danish gi klinik but so sad, Danish mmg tak leh kena inject coz dia demam. Dr suggest dtg blk ari khamis ni ataupun isnin depan tuk buat injection. Masa time mlm, saya nmpk cam ada bintik2 merah di tgn, kaki & mulut danish. Kat kaki dia ada gak bintik2 merah yg ada air, tu psl kot Danish tak nak pakai kasut maybe dia sakit but blm tahu nak bagitau lagi. Then saya periksa seluruh bdn dia, celah2 kankang, bontot & "bird" dia pun ada bintik2 kemerah-merahan tu. Malam tu dia merap sikit, maybe sbb sakit & pedih kot. Baru jer demam kebah ckit, dah sakit lain tumpang kat anak Mama. Risau tgk Danish camtu, saya & hubby bawa dia gi klinik 24 jam. Dr ckp maybe baby boy saya ni dlm kategori sensitive skin, tu psl jd camtu but dia bg letter to refer Dr Pakar in case ubat yg dia bg still tak ada kesan tuk Danish. Dr just bg ubat demam & ubat sapu warna pink. Blk jer rmh, hubby trs bg dia makan ubat, then tggu Danish tdur dulu...barulah hubby sapukan ubat sapu tu kat tpt yg ada bintik2 merah tu.

Dan semalam (Selasa), saya expect yg bintik2 merah tu smkn krg but blk jer keja, saya tgk muka Danish cam tak tahan sakit jer. Dia trs peluk saya, maybe nk bgtau yg dia sakit kot. Sedih hati saya tgk dia camtu, tetiba jer dia jadi manja sgt. Saya trs call hubby, inform keadaan Danish. Pas maghrib, kita orang trs bw Danish gi Hospital Lam Wah Ee, jumpa Dr Tan (Dr baby Danish). Dr Tan ckp Danish kena "coxsackie". Apa tu "coxsackie"??? Penyakit tgn, kaki & mulut... Dr bg ubat makan tuk Danish & 2 jenis krim sapu. Dr ckp sabtu ni datang blk tuk follow up camner keadaan Danish coz Danish still br jer kena, bknlah di thp kritikal. Walau mcm mn pun, saya & hubby ttp ssh hati sbb x sgka2 blh jd smpi mcm ni, kesian Danish...

P/s - Mama hrp Danish cpt smbh ner syg... Mama doakan Danish tak ada apa2, moga diberi kekuatan & kesihatan yg baik, Amin... Smg



0 comments: