Monday, January 18, 2010

Danish Kena Gigit Nyamuk / Semut???

Salam semua..

Dah lama saya tak berblog kan..so ni kiranya 1st n3 saya stlh smjk 2 mnjk
(tiru ayat Nabil jap..hehe)..bz ngan keja off..hihi.. So..saya nak mulakan n3 saya ngan citer psl hero kesygan saya..Danish. Sian dia..2 hari sdh..pas blk dr keja..Mak saya tjkkan bintik2 merah kat muka Danish..tak tahulah sm ada Danish kena gigit dek nyamuk ataupun semut. Klu satu dua bintik tak apa lg..ni smpi dkt 5/6 bintik tu..naik bertompok2 muka Danish. Mula2 kat dahi jer..pastu ada kat hidung, telinga & siku dia..mkn menjd2 plak. Saya ngan hubby..apa lg..kjp2 sapu ubat..sapu mopiko..kjp ltk vicks..minyak CNI..semuanya gara2 tkt bintik2 tu tgglkan ksn/ parut kat muka Danish nnt. Tp yg pastinya..kita org nak kasi krg gatal sbnrnya..kesian Danish dok tergaru2..nak tidur pun kena garu2 sbb gatal. So skrg ni Danish dah ok..alhamdullillah bintik2 tu tak tgglkan ksn..dah hilang pun..hehe..





P/s - Nak tanya lah..kalau anak2 korang kena gigit nyamuk / semut..korang sapukan apa ek??? Next time..blhlah cuba petua kwn2 plak. Bkn apa..Danish ni blh dikatakan krp gak digigit nyamuk / semut.
Nyamuk / semut tu cam suka plak gigit Danish..hehe.....:)



12 comments:

~Zetty84~ said...

alala...sian danish..
nanti suh mama capu ubat ye cayunk...
windu danish...coz mama lama x update blog....

.M.A.M.A.D.A.N.I.S.H. said...

slm zati..

tq aunty..skrg danish dah sihat..tq for ur concern aunty..hihi..:)

LiLy @ MumMyQiStInA said...

alala...cian nyer..kena geget nyamuk kut...tp Danish ttp encem lah... :)

♥♥syahadah♥♥ said...

lama takdengar berita....
danish sapu mopiko jek la...
habis muka chomey dieyy

.M.A.M.A.D.A.N.I.S.H. said...

slm LiLy @ MumMyQiStInA..

La dah ok..dah ilang pun bintik2 tu..nsb baik. Klu tdk..hbslah muka anak teruna saya..krg saham..hehe..:)

.M.A.M.A.D.A.N.I.S.H. said...

slm hada..

saya sapu 2/3 jenis ubat gak hada.. nsb hilang. klu tak hilang gak..sure kena gi bawa jumpa Dr..tkt gak klu nnt mn lah nak tau kan maybe kena gigitan serangga lain ker..

Ena said...

Alahai.. ciannyer Danish.. abis merah2 mukenyer.. x per2.. tetap encem.. nanti mama sapu ubat yeh!.. pasni elok la tu.. he3x..

.M.A.M.A.D.A.N.I.S.H. said...

slm aunty Ena..

Danish dah baik dah aunty Ena..dah encem blk..hehe.. Nnt Aunty Ena tgk gmbr Danish yg terbaru k..

Syg Aunty Ena..hihi..:)

Hidaya a.k.a IbuBalqis said...

Hai, Unty salam singgah ye Danish..lame tak tgk wajah cute Danish kt blog mama die nie..

Ct, cube awak tgk kt Mopiko nye kotak, sy rase cm tak boley gune tuk bdk bwh 2 thn kot , kalo ikutkan Vicks pn takley gune tuk bwh bdk 2 thn, tp , kadang sy sapu jg kt dada Balqis ngan Vicks Kanak2 21sr Century yg bau strawberry tue..


Kalo ikut petue mak mertue sy, kt kg kan byk nyamuk, die sllu sapukan pd cucu2nyer air kapur jerk..Tempel2 kn kt tmpt2 yg kene gigitan nyamuk2 tue..

mamalieyna said...

loor ciannye kena gigit semut..! nape danish tak geget balik semut tu, takpun tarik tinge semut tu..ekeke...auntie ni..loyar buruk lak ngn danish eh! jgn marah tau! ^_^

.M.A.M.A.D.A.N.I.S.H. said...

slm Hidaya..

Mopiko tak leh gune ker utk bdk2 bwh 2 thn..hehe..saya tak tgk plak..apa punya Mama ni.. Tp yg Vicks knk2 21st Century..yg bau strawberry tu..saya guna gak Hidaya. Anyway..tq coz sudi bg petua kat saya..sgt useful..

.M.A.M.A.D.A.N.I.S.H. said...

slm aunty mamalieyna..

aunty..Danish mn leh ggt blk semut tu..tau knp aunty??? nnt bkn jer Danish ggt semut..kang Danish mkn skali semut tu..tak ker cian jer kat dia..

Danish bdk baik..Danish maafkan jer keslhan semut tu..hihi..:)