Monday, July 6, 2009

Preparation For Danish's Birthday Partyyy!!!... Part 2

Assalamualaikum... Saya mulakan entry ari ni dgn kisah ari jumaat & sabtu dulu ner (psl preparation utk b'day party Danish). Bz sgt2 smpi tak sempat nk update blog...

Mlm jumaat lalu kita org (saya, hubby, mak, abah & Danish) gi Tesco Xtra pulun beli brg2 basah utk msk ahad ni. Kita org beli nugget, hot dog, sayur2 tuk grg bihun, ayam, ubi & rempah2 utk buat kuah roti jala, kordial sarsi & mcm2 ada...


Sabtu pagi lak, saya & mak gi pasar beli bihun, udang, daging & top up apa2 yg ptt lg cam sayur, rempah2, bawang & sewaktu dengannya. Mak risau mknn tak cukup jer, tu psl biar byk dr org tak dpt mkn, tul tak... (sorry, gmbr tuk gi pasar, saya tak ambil coz malu...ramai sgt org. Buatnya dia org ingat, saya ni gila ker apa, hehe)...

Dan malam sabtu lak, mujur ada maksu, kwn hubby yg dtg tolong saya n hubby utk preparation hari esok, kalau tdk...sian saya n hubby buat sndri2. Walau ada assistant penat jg, letih... Walaupun cuma mjls yg simple jer, nk jgk lah sedap mata memndang & tema b'day party ttp ada. Kwn hbby siap tolong gantungkan gmbr Danish kat dinding (yg dpt ms menang utk baby contest, igt tak???), tolong pasangkan apa benda yg tiga segi tu (tak tahu nama, sorry). Saya & maksu lak bertgks-lumus packing goodies plastic bag, letak coklat2, party horns (trumpet, blow & balloons blow with lace) & party eye-mask. Party hat kita tak masukkan dalam goodies bag, just bg tgn jer nnt sbb plastik tu kecik, x muat pun, hehehe... Ni ada bbrp keping mbr yg smpt saya snap, layannn...






0 comments: