Saturday, April 24, 2010

:: Pre-Raya Shopping ::

Ni citer mggu lalu ok..byk sgt citer..itu ini..ngan nak buat tag lg..smpi saya tak tahu nak tulis mn satu..hehe.... Ni nak citer psl Shopping For Baju & Langsir Raya 2010..hihi..:)

Ahad (18/04/10)
Act pas jer tgk friendly games kat Stadium Bandaraya P.Png ahad lalu..mak ajak gi Kamdar Bkt Jambul..nak gi tgk kain langsir raya katanya. Kat Kamdar ada mcm2 pattern kain langsir & smntra still awal lg..mak igt nak tgk mn yg berkenan & trs tmph. Memdgkan tiada dlm percngn pun..measurement utk kain langsir mmg kita org tak amik pun so person in charge (PIC) / tkg ukur tu ckp esok dia gi rmh amik measurement & calculate brp $nya. So Mak hanya pilih pattern & warna yg mak suka..tanya opinion saya & hubby..kita org decide pilih warna coklat..

Smbl2 dah ada kat sn..saya trs beli kain sut utk buat baju raya nnt. Utk saya..2 meter kain jarang / kain renda & 4 meter kain satin kosong. Minta2 lah tailor saya blh jahit sbb awal lg ni..hope sgt2 dia blm closing orders. Hubby & Danish plak..saya beli dkt 6 mtr kain satin kosong tu..dia org punya rsnya dlm bulan 6 br nak gi htr jahit. This year..we choose warna ivory + beige skt (tak tahu lah betul ker tdk warnanya-hasil information dr salesgirl kat sn)..tema baju raya kita org 3 beranak thn ni..:)


Kain sut Mama Danish..cantik tak???



Selasa (20/04/10)
Pencarian kain langsir di Kamdar Bkt Jambul skali lagi coz adik plak tak berkenan pilihan warna yg kita org choose..warna coklat tak menarik dia ckp. Ukuran dah ada so sng sikit tkg ukur tu nak kira brp $ klu nk tkr fabrik kain ker..nak tkr pattern ker. Pilih2 punya pilih..kita org sepkt amik grey color..so $ termsk upah semua dkt $800. Tak tahu nak komen mahal ker murah tp yg pasti mmg mrh dr $ tailor kain langsir yg slalu kita org upah sblm ni..dkt RM1.2k..mmg byk beza kan. Memdgkan $ cam ok..tetiba saya terfkr nak buat gak lah langsir raya..dah 2 thn lbh guna yg sm..kita org buat time nak kndri nikah hari tu..since nak msk rmh baru kan. So utk langsir rmh kita org..still follow pattern yg sm mcm rmh mak buat..hanya pilihan warna jer lain..saya & hubby sepakat choose hijau lumut. Pattern langsir tu simple & nice..sng sikit bila nak mencuci..hehe..:)

Kali ni kita org gi..Pakcik Zi Danish ikut. Pakcik Zi Danish ni gila2 sikit..blh plak dia ajak kita org gi beli bangle utk Danish (next n3 ok). Apapun..tq Alang coz beli bangle utk adik..syg Alang. Untung btl Danish..byk Pakcik2 yg baik hati..hehe..:)

Tgk tu Danish tgh relaks2..melyn perasaan lg..:)
Kat dept kain2 langsir ni ada tpt mainan bdk2 lg..kiranya
sng lah sikit bila nak memilih kain semua..

Nmpk tak kain2 langsir kat blkg tu???
Tgk Danish..siap pegang2 renda kain langsir plak dah..errmm..

Mama & Mak Tok sibuk pilih kain..sian si Ayah kena jaga Danish..


P/s - Nanti dah siap..dah pasang elok2..saya update lagi ya..rsnya time tu dah nak dkt raya pun..hehe..:)



0 comments: