Saturday, August 22, 2009

Berbukanya Puasa Pertama & Ke-2

Hari pertama & ke-2 berbuka puasa, kita orang berbuka di rmh Mak saya. Al-maklumlah hari pertama jer berpuasa..saya & Mak lak cuti, hehe... Hari pertama Mak msk ayam msk merah, kelumpung grg kicap (menu kesukaan hubby), sayur campur & buat air tembikai. Riuh benar suasana kat umah Mak coz semuanya lelaki kan..bukan main bising ditmbh lak ngan karenah ank buah sorang yg blh thn lasak gak skrg ni... Org nk berbuka puasa..dia pun nk tumpang.. Danish Danish, penat Mama melyn karenah Danish tau..nasiblah cuti, ada gak tenaga..hehe..

Hari ke-2 berbuka..saya lupa lak nk ambil gmbr, huhu. Kelam kabut ngan Danish smpi terlupa nk ambil gbmr mskan Mak. Hari ni lak Mak msk ikan terubuk & cencaru blh belakang (yg ada smbl kat tgh2), buat ikan grg kicap, grg sayur bendi & sayur labu air (utk Ayah). Air lak ats permintaan uncle2 Danish, Mak buat air tembikai lg coz dia org suka sgt minum. Spt smlm, mmg gamat lah suasana berbuka kat umah Mak tp kita org ENJOYYY...

Semua ni Mak yg sediakan..saya tolong sikit2 jer..
Menu berbuka utk puasa pertama..Hehe...


Tgk sekali pndg jer ner... Uncle2 Danish seksi2 lak...

P/s - Esok maybe saya dah blh berpuasa... Hopefully lah, cian kat Ayah Danish...bukan apa act dia ni segan sikit mkn kat umah Mak..dia malu. Slalunya kita org akn berbuka di luar jer BUT kali ni saya ckp skali-skala berbuka kat umah Mak tak apa lah..tak yah malu2 lah.. Happy apa berbuka ramai2, meriah...


2 comments:

~Ifa~ said...

selamat menyambut ramadhan al mubarak.moga ramadhan tahun nie membawa seribu makna buat awak sekeluarga

.M.A.M.A. .D. said...

slm ifa..utk wak jg ner, slm ramadhan dr saya sekelurga. happy dpt berkenalan ngan awak, menmbhkan siratulrahim sesm kita...